7 Ocak 2013 Pazartesi

Atıştaydım

Bu gün havanın güzel ve atışa müsait olduğundan dolayı tabancamla deneme atışı yapmaya karar verdim. 

Akşamdan hazırladığım nişan tahtasına hedef kağıdını çiviledim. Yanıma 50'lik bir kutu mermi aldım.

 (Mandalinalar Abdullah amcamın bahçesinden toplanma onların atışla bir alakası yok.) 
İlçe Jandarmasının atış talimi yaptığı yer köyümüz sınırları içerisinde Pirenlik mevkiinde. Muhammet amcayla atladık doğal poligona geldik. Hedef tahtasını diktik. 
Bu, yeni aldığım tabancamla daha hiç ateş etmediğinden tabancanın huyunu suyunu bilmiyordum. Bu yüzden hedefi 10 metreye sabitleyip 3 mermi attım. (Kural da budur zaten) Amacım tabancanın SIFIRLAMASININ doğruluğunu tespit etmekti. 
İlk üç mermiden sonra hedefe baktığımda tabancanın 2 cm. kadar sağa-aşağıya çektiğini tespit ettim. 
Mesafeyi 25 ve 35 metrelere çekip, çeşitli metrelerde 12'şer mermi, toplamda 30 mermi attığımda; tabancanın 100 metrede 10 cm. sağ-alt'a çektiğinden emin oldum. 
Eve geldiğimde; fotoğrafta da görüldüğü gibi GEZ kısmını milimetrik olarak SOL tarafa 0,1 mm. ayarlayıp tornavida ile sıktıktan sonra tabancanın SIFIRLAMASI yapılmış oldu. 
100 metrede kullanıcı hatası haricinde (+ - ) "0" hatayla atış yapabilen bir silah ayarlanması yapılmış oldu.

Hiç yorum yok: